Porsche 911 (964) − druga generacja flagowego modelu marki Porsche - 911 produkowana w latach 1989 - 1993.
|
Porsche 911 (964) |
W 1989 roku pojawił się typ 964 w wersji Carrera 4 (
napęd na cztery koła) i Turbo (typ 965) zaś od 1990 roku do produkcji wszedł model Carrera 2 (napęd na tylną oś). Carrery otrzymały silnik o pojemności 3.6 l i mocy 250 KM. Turbo, otrzymało silnik o niezmienionej pojemności (3.3 l), lecz moc wzrosła do 320 KM, a w 1993 roku do 360 KM, mając większy silnik o pojemności 3.6 l. Pod koniec 1992 roku zaprezentowano wersję Speedster opartą na modelu 964 Carrera 2. Powstało ich tylko 925 sztuk.
|
Rzadka wersja porsche 911 (964) - Speedster |
W roku 1990 zadebiutowała długo oczekiwana wersja turbo z chłodzonym silnikiem 3.3 l o mocy 320 KM. Napęd przekazywany był tylko na tylną oś. Wersję Turbo okrzyknięto najlepszym Porsche od czasu zaprezentowania modelu
959.
|
Porsche 959 z charakterystycznym tyłem |
Porsche 959 − sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986 – 1989. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 litra silnik rozwijał moc 450KM. Silnik pochodził od wyczynowego pojazdu Porsche 956, wcześniej używanego także w modelu Porsche 935. Później użyto go także w modelu Porsche 962, w którym osiągał moc ponad 700 KM. Pojazd miał ponadprzeciętne osiągi - 3,6 s do 100 km/h i prędkość maksymalną 300 km/h. Razem z modelem F40 firmy Ferrari zapoczątkował erę superszybkich samochodów osobowych. Pojawiła się także wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami[potrzebny przypis]. Samochód ten nie był sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych do 1999 roku, ponieważ firma Porsche odmówiła dostarczenia 4 egzemplarzy modelu do przeprowadzenia testów zderzeniowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz