Porsche 911 (996) − czwarta generacja flagowego modelu marki Porsche - 911 produkowana w latach 1998 - 2006. Pojazd zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1997 roku.
|
Porsche 911 (996) |
Model 996 otrzymał bardziej opływowe nadwozie, nowy charakterystyczny przód (przednie lampy) zespolone z kierunkowskazami, wzmocnione silniki, lepsze hamulce i jeszcze bardziej udoskonalony napęd na 4 koła.
|
Porsche 911 (996) wersja GT3 |
Podstawowe modele Carrera i Carrera 4 otrzymały nowy, chłodzony cieczą silnik
sześciocylindrowy w układzie bokser, umieszczony z tyłu, o pojemności 3.4 l i mocy 300 KM oraz w wersjach S o pojemności 3.6 l 320 KM. Wersję turbo (AWD) zaprezentowano we wrześniu 1999 roku. Osiągała ona moc 420 KM w wersji Turbo i 450 KM w wersji Turbo S. W ofercie znalazły się również dwa tylnonapędowe modele wyczynowe. Pierwszy z nich to 911 GT3 z silnikiem 3.6 l i mocy 381 KM a drugi to 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem o mocy 462 KM. Oba modele wyposażone były wyłącznie w sześciobiegowe skrzynie manualne.
|
Porsche 911 (996) wersja turbo |
Ekstremalna wersja szosowa 996. Ten model został opracowany w 1998 roku, jako następca modelu Porsche GT1 z 1996 napędzany na koła tylne i dzięki zastosowaniu turbodoładowania rozwija moc 544 KM z 3,2 l pojemności. Silnik był bardzo zaawansowany i posiadał specyfikację wyścigową. Całe nadwozie zostało wykonane z kevlaru dzięki temu masę własną pojazdu obniżono do 1250 kg. Do hamowania pojazdu wykorzystano tarcze ceramiczne.
|
Rzadki model wyścigowego Porsche 996 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz